„Czytaj dziecku od narodzin” – start nowej kampanii Instytutu Książki |
Wpisany przez S.Z. |
środa, 30 października 2024 19:00 |
„Czytaj dziecku od narodzin” – start nowej kampanii Instytutu KsiążkiInstytut Książki ogłasza kolejną odsłonę projektu „Mała książka – wielki człowiek”, promującego czytelnictwo wśród dzieci i ich rodziców. Tegoroczne hasło „Czytaj dziecku od narodzin!” zwraca uwagę na rolę czytania już od pierwszych dni życia dziecka. W ramach kampanii każdy noworodek urodzony w szpitalu biorącym udział w projekcie (ponad 90% szpitali w Polsce) otrzyma Wyprawkę Czytelniczą, w której znajduje się książka „Tyci, tyci” autorstwa Doroty Gellner, z ilustracjami Joanny Kłos, wydana przez Instytut Książki. Czytanie od narodzin – klucz do rozwojuKampania „Mała książka – wielki człowiek” w tym roku koncentruje się głównie na najmłodszych dzieciach, podkreślając znaczenie pierwszych chwil życia w kształtowaniu relacji z książką. W tej edycji zaplanowano szereg działań, które mają na celu wzmocnienie przekazu i zaangażowanie rodziców w regularne czytanie dzieciom. – Czytanie dziecku od najwcześniejszych chwil życia to nie tylko sposób na rozwijanie wyobraźni i kreatywności, ale przede wszystkim na budowanie silnej więzi emocjonalnej między rodzicem a dzieckiem – wyjaśnia psycholog Kamil Góra. Czytając książkę, dajemy dziecku największy dar – swój czas, wyłączną uwagę, pełne zaangażowanie, miłość – wyjaśnia. Pierwsze lata życia to okres niezwykle dynamicznego rozwoju mózgu dziecka. Ta prosta w swej naturze czynność, jaką jest czytanie, wspiera jego rozwój psychiczny, wzmacnia poczucie własnej wartości, rozwija wrażliwość emocjonalną i moralną. Dzięki wspólnemu głośnemu czytaniu, dziecko uczy się rozpoznawać emocje, nazywać je oraz radzić sobie z nimi – dodaje. Wyprawka czytelnicza dla każdego noworodkaKsiążka „Tyci, tyci”, wręczana rodzicom nowo narodzonych dzieci w ramach Wyprawki Czytelniczej, stanowi symboliczny pierwszy krok na literackiej ścieżce najmłodszych czytelników. Celem tegorocznej kampanii pn. „Czytaj dziecku od narodzin” jest zainspirowanie rodziców do wspólnego odkrywania świata książek już od pierwszych dni życia dziecka. – Naszym celem jest, aby czytanie dziecku od narodzin stało się naturalnym elementem codziennej rutyny w każdej polskiej rodzinie – podsumowuje Łukasz Jarocki z Instytutu Książki. – Wierzymy, że dzięki tej kampanii uda się nie tylko zainspirować rodziców, ale także stworzyć trwałe nawyki czytelnicze, które będą towarzyszyć dzieciom przez całe życie. – Nasz szpital od lat promuje ideę czytania, podkreślając korzyści płynące z czytania dziecku już od pierwszych dni życia. To wsparcie dla rozwoju językowego, wyobraźni i kreatywności, a także zdolności poznawczych, takich jak zapamiętywanie. Czytanie wzbudza również ciekawość świata i wspomaga proces wychowawczy. Jesteśmy dumni, że we współpracy z Instytutem Książki możemy przekazywać te wartości rodzicom naszych najmłodszych pacjentów, promując czytanie jako ważny element wspierający rozwój dziecka od samego początku – mówi Renata Pietruszka, Dyrektor Szpitala i Opieki Ambulatoryjnej. Kampania w mediach i działania promocyjneKampania zostanie wsparta działaniami w mediach społecznościowych, angażując blogerów oraz influencerów, którzy będą dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z czytaniem maluchom. Przewidziano także materiały edukacyjne dla rodziców i opiekunów, pomagające lepiej zrozumieć znaczenie wczesnego czytania dla rozwoju dziecka. Centralnym elementem kampanii będzie spot podkreślający korzyści płynące z czytania maluchom od narodzin. ***** *** **** *** ***** Zapraszamy do obejrzenia tegorocznego spotu projektu https://www.youtube.com/watch?v=PGOg5d1nEPI
/źródło - / |
Poprawiony: środa, 30 października 2024 19:16 |