Wyświetl # 
 
Tytuł artykułu Autor
Bezglutenowe musli na 5 sposobów

Bezglutenowe musli na 5 sposobów

Musli kojarzy nam się przede wszystkim ze śniadaniem. Nie bez powodu – jest ogólnodostępne, szybkie w przygotowaniu i sycące. Wiele osób traktuje je jako pełnowartościowy pierwszy posiłek. Jednak płatki owsiane z dodatkami można przygotować na różne sposoby. Przedstawiamy kilka inspiracji na pyszne musli bez glutenu.

S.Z.
Jak świętować dzień bez diety?

Jak świętować dzień bez diety?

6 maja obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Bez Diety. W jaki sposób możemy świętować ten dzień? Czy po prostu będziemy się objadać ptysiami i słodyczami, a może raczej postawimy na warzywa, owoce i wodę? Czym w ogóle jest dieta? Czy to innowacyjny sposób odżywiania czy modne odchudzanie?

S.Z.
Plan na zdrowie i szczupłą sylwetkę

Plan na zdrowie i szczupłą sylwetkę

Zaczęła się wiosna – czas, by zadbać o sylwetkę. Po miesiącach lockdownu wiele osób narzeka na zbyt krągłe kształty i zastanawia, jak się pozbyć zbędnych kilogramów. W osiągnięciu celu może pomóc plan treningowy i regularne spotkania ze specjalistą ds. żywienia i trenerem personalnym.

S.Z.
Najważniejsze składniki i wartości odżywcze w posiłkach, o których nie można zapomnieć

Najważniejsze składniki i wartości odżywcze w posiłkach, o których nie można zapomnieć

O jakości naszego życia decyduje wiele składników, jednak jednym z najważniejszych jest z pewnością zdrowie – zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Okres zimowy często negatywnie się na nim odbija – ogranicza aktywności społeczne czy, co najważniejsze, ruchowe, które mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Nie od dziś wiadomo, że ruch jest jednym z wielu elementów znajdujących się w Piramidzie Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej , które przyczyniają się do dobrego samopoczucia. Jednak na co jeszcze należy zwrócić uwagę, by cieszyć się wigorem przez cały czas?

S.Z.
Dieta dla zdrowia i dla planety...

Dieta dla zdrowia i dla planety - z poradami dietetyczki klinicznej dr Hanny Stolińskiej

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. Jest to wyjątkowa okazja do tego, by choć przez moment zastanowić się nad tym, jaki jest nasz wkład w kondycję planety, a także jaka przyszłość stoi przed nami w obliczu zachodzących zmian klimatycznych. Z tej okazji należy podkreślić, że każdy z nas ma wpływ i nawet najmniejsze codzienne decyzje mogą pozytywnie oddziaływać na otaczający nas świat. Niewielkie zmiany warto rozpocząć od własnej kuchni. Jedną z najprostszych przemian, jaką możemy wprowadzić w życiu, może być bowiem zmiana naszej diety. Choć wydaje się to drobnostką – wszystko to, co znajduje się na talerzu działa na nasze zdrowie, ale też w szerszym kontekście wpływa również na planetę. Kilka ważnych wskazówek w tym aspekcie przedstawia dr Hanna Stolińska, dietetyczka kliniczna.

S.Z.
CBD w kuchni – jakie ma zastosowanie?

CBD w kuchni – jakie ma zastosowanie?

CBD jest najbardziej znane w formie olejku lub suszu. Warto jednak pamiętać, że nie jest to jedyna forma jego stosowania. Idealnym sposobem na konsumpcję konopi jest wykorzystanie ich w kuchni. CBD można dodawać do wielu potraw. Zobacz, jak to zrobić.

W.P.
Pomysły na potreningową regenerację

Pomysły na potreningową regenerację

Droga do szczupłej sylwetki i zdrowego trybu życia wiedzie głównie przez aktywność fizyczną i odpowiednio zbilansowaną dietę. Dla wielu z nas sport wpisany jest w grafik naszych codziennych czynności i chociaż trening na siłowni czy basenie jest obecnie niemożliwy, to ćwiczyć możemy także w domu. Na szczęcie wraz z nadejściem dłuższych i cieplejszych dni pojawia się coraz więcej sposobności do podejmowania aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Jak zapewnić efektywność naszemu treningowi i dlaczego tak duże znaczenie ma odpowiednia regeneracja?

S.Z.
Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Kiedy stosować dietę bezglutenową?

Nie od dziś wiadomo, że to, co jemy, ma wpływ na nasze samopoczucie, szczególnie gdy borykamy się z różnymi przypadłościami zdrowotnymi. Tak jest w przypadku osób, które nie tolerują glutenu, czy to w postaci celiakii, czy alergii i nieceliakalnej nadwrażliwości na pszenicę lub gluten. Czym on jest i dlaczego stosowanie diety bezglutenowej jest ważne dla osób z jego nietolerancją? Wyjaśnia dr Hanna Stolińska, dietetyk kliniczny.

S.Z.
Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Odchudzona żywność – czy jest dla nas zdrowa?

Wiosna to czas kiedy zaczynamy baczniej przyglądać się swojej diecie, marząc o zgrabnej sylwetce. Chcąc zadbać o własne zdrowie i ciało staramy się przykładać większą wagę do tego, co znajduje się na naszych talerzach. Czytanie etykiet na produktach pozwala podejmować świadome wybory, ale też wymaga od nas czasu i wiedzy jak je analizować. Często idziemy więc na skróty wybierając bardzo modne produkty typu „light” czy „fit”. Czy to jednak dobry pomysł? W zdrowej zbilansowanej diecie znajdzie się miejsce na cukry i tłuszcze, których nie zawsze warto zastępować innymi substancjami. Jak więc czytać etykiety na produktach spożywczych, by wybierać mądrze?

S.Z.
Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Wiosna w kuchni! Poznaj sezonowe must have

Intensywniejsze promienie słońca sprawiają, że z niecierpliwością zaczynamy rozglądać się za oznakami wiosny. Z utęsknieniem czekamy aż zazieleni się nie tylko za oknem, ale także na naszych talerzach. Bo przecież zmiany w przyrodzie powodują też odmianę w naszej kuchni. Już wkrótce na stoły trafią sezonowe warzywa. Sprawdź, czego nie możesz przegapić, zwłaszcza, że niektóre z nich pojawią się na krótko.

S.Z.
Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Gotowi na wiosnę? Sprawdź 6 sprawdzonych sposobów na wzmocnienie odporności dziecka w tym czasie

Wielkimi krokami zbliża się wiosna. Chociaż robi się coraz cieplej, trzeba pamiętać, że jest to okres przejściowy, a więc łatwo w tym czasie o przeziębienie czy inne infekcje. Dotyczy to również najmłodszych – należy pamiętać, że nawet jeśli maluch skończył już rok, to jego układ immunologiczny wciąż dopiero się uczy, jak walczyć z infekcjami. Oto 6 sprawdzonych sposobów na utrzymanie organizmu dziecka w dobrej kondycji i wzmocnienie jego odporności.

S.Z.
5 roślinnych kategorii produktów, które powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie na wiosnę

5 roślinnych kategorii produktów, które powinny znaleźć się w Twoim jadłospisie na wiosnę – rekomenduje dr Hanna Stolińska *, dietetyk kliniczny

Wiosna to czas, gdy świat budzi się do życia. Zimowe znużenie, zmęczenie i marazm, ustępuje miejsca energii, nowym pomysłom i...zmianom. Taka zmiana z pewnością dotyczyć powinna naszego codziennego jadłospisu – w miejscu rozgrzewających i „ciężkich” dań, pojawiają się teraz „lżejsze” i świeższe składniki. Wiosna to idealny moment na to, by sięgnąć po zdrowe i pełne witamin produkty roślinne. Oto 5 roślinnych propozycji, które wg dr Hanny Stolińskiej powinny się znaleźć w naszym wiosennym menu, byśmy żyli zdrowiej.

S.Z.
Program "Kawa i zdrowie" - Czy po trzeciej filiżance kawy nie zasnę do rana?

Program "Kawa i zdrowie" - Czy po trzeciej filiżance kawy nie zasnę do rana? Czyli ważne pytania, które zadają sobie kawosze

Niemal każdy, kto lubi kawę i sięga po nią regularnie, zastanawia się, czy może jej pić tak dużo albo czy mógłby cieszyć się smakiem ulubionego napoju częściej. Część osób może mieć wątpliwości ze względu na popularne mity na temat kawy, czy to rozpowszechniane w Internecie, czy zasłyszane od rodziny i znajomych, przekazywane z ust do ust. Okazuje się, że poglądy te nie znajdują odzwierciedlenia w wynikach badań naukowych, co potwierdzają eksperci programu „Kawa i zdrowie”.

S.Z.
Jak zrzucić nadprogramowe kilogramy po miesiącach siedzenia w domu?

Jak zrzucić nadprogramowe kilogramy po miesiącach siedzenia w domu?

Aktualna sytuacja w kraju i na świecie nie sprzyja podejmowaniu częstej aktywności fizycznej, a w wielu przypadkach nie pomaga też w utrzymaniu zdrowej diety. Jak wrócić do dobrej formy i pozbyć się zbędnych kilogramów wraz z nadejściem wiosny i to bez wielkich wyrzeczeń?

S.Z.
Pandemia otyłości – efekt uboczny COVID 19?

Pandemia otyłości – efekt uboczny COVID 19?

Prawie 1/3 Polaków twierdzi, że rok od pojawienia się COVID 19 w naszym kraju waży więcej niż przed pandemią. I chociaż wielu z nas w tym czasie zaczęło się zdrowiej odżywiać, to w nowej, pandemicznej rzeczywistości ciężko nam utrzymać odpowiednią dyscyplinę i zmusić się do aktywności fizycznej. Brak ruchu i siedzący tryb życia spowodowały, że tyjemy na potęgę, a już wkrótce oprócz pandemii koronawirusa będziemy śmiało mogli mówić o epidemii otyłości.

S.Z.
Masz problemy ze snem? Dołącz sezam do swojej diety!

Masz problemy ze snem? Dołącz sezam do swojej diety!

Według szacunków nawet 50 proc. Polaków skarży się na dolegliwości związane z zasypianiem albo wybudza się w nocy. Niestety zły sen może mieć negatywne konsekwencje dla naszego zdrowia. Jakie mogą być przyczyny tych problemów? Czy w walce z nimi mogą pomóc nam... słodycze?

S.Z.
Czym są diety eliminacyjne? Kto je stosuje?

Czym są diety eliminacyjne? Kto je stosuje?

Alergie pokarmowe są coraz częściej spotykaną przypadłością, która pojawia się niezależnie od wieku. Nadwrażliwość na składnik pokarmowy prowadzi do nieprawidłowego funkcjonowania organizmu. Oprócz stosowania farmakoterapii rozwiązaniem jest zastosowanie diety eliminacyjnej. Czym jest i kiedy warto ją wprowadzić?

W.P.
Suplementy – czy wiemy o nich wystarczająco, aby przyjmować je na własną rękę?

Suplementy – czy wiemy o nich wystarczająco, aby przyjmować je na własną rękę?

Według dostępnych badań, aż 72% Polaków przyjmuje suplementy diety. Niestety, tylko 40% z nich przyznaje, że czyta ulotkę dołączoną do opakowania.* Źle dobrane suplementy mogą nam zaszkodzić.

S.Z.
Przygotuj bogaty w witaminy chleb z ziaren...

Przygotuj bogaty w witaminy chleb z ziaren od Bakal

Kto z nas nie lubi świeżo upieczonego chleba i delektowania się jeszcze ciepłą kromką tego wypieku?

S.Z.
Pieczone placuszki owsiane w wersji dla najmłodszych...

Pieczone placuszki owsiane w wersji dla najmłodszych – wypróbuj smakowity przepis z wykorzystaniem kaszki!

Okres urozmaicania diety jest wyjątkowy pod wieloma względami. Poznawanie nieznanych dotąd smaków, zapachów i rozwijanie zmysłu dotyku z miesiąca na miesiąc otwiera malucha na kolejne doświadczenia związane z jedzeniem. Podawanie kaszek zbożowych to świetna okazja do próbowania przez dziecko posiłków w różnorodnych odsłonach. Odkryj smakowity przepis na placuszki owsiane, które z pewnością zainteresują niejednego małego smakosza!

S.Z.